Materiały do pobrania
Prezentacja: Mistrz opisywania naruszeń;
ściągawka na drogę dla kierowców;
taryfikator mandatów ITD dla kierujących pojazdami;
kartę szkolenia wraz z listą uczestników (wersja do edycji).
Prezentacja: Mistrz opisywania naruszeń;
ściągawka na drogę dla kierowców;
taryfikator mandatów ITD dla kierujących pojazdami;
kartę szkolenia wraz z listą uczestników (wersja do edycji).
Wydruk z tachografu wraz z opisem naruszenia to jedyna forma obrony dla kierowcy, który nie zastosował się do przepisów dotyczących czasu pracy. Umiejętność prawidłowego sporządzania opisów na wydrukach oraz znajomość artkułu 12 Rozporządzenia WE 561/2006 chroni kierowcę i przewoźnika drogowego od mandatów i kar, nakładanych przez organy kontrolne. Artykuł 12 dotyczy całej UE! Pomaga uniknąć nie tylko kar od polskich inspektorów, ale mandatów organów kontroli w całej Europie.
Wydruk z tachografu jest dokumentem, mającym moc dowodową. Wydruk robimy na najbliższym możliwym postoju, w dniu naruszenia!!!! Nie następnego dnia!!! Wydruki robimy nawet przy przekroczeniu o 1 minutę. Wydruki trzymamy 28 dni.
Do wydruku można dołączyć dowód, potwierdzający decyzję kierowcy, w postaci:
Art. 75. § 1 Kodeksu Postepowania Administracyjnego. „Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W szczególności dowodem mogą być dokumenty, zeznania świadków, opinie biegłych oraz oględziny.”
„Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6–9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca pozwalającego na postój”.
Artykuł 12 Rozporządzenia WE 561/2006 ostał wprowadzony, aby umożliwić kierowcom prawidłową reakcję w nagłych i niespodziewanych sytuacjach. Bezpieczeństwo kierowcy (innych osób) i mienia (samochód, ładunek) jest najważniejsze! Ważniejsze niż przepisy! Kierowca i samochód ma zatrzymać się w bezpiecznym miejscu!
W godzinach 20:00 – 20:50 dnia 8.07.2021 brak wolnego miejsca na parkingu przy drodze krajowej nr 94 w okolicy Olkusza (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 17:30 – 20:15 dnia 5.08.2020 wydłużenie czasu jazdy ze względu na gołoledź panującą na drodze nr 28 odcinek Rabka Zdrój – Wadowice ( art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 18:15 – 20:25 dnia 02.01.2022 wydłużenie czasu jazdy ze względu na zamknięcie autostrady A4 w okolicy Wrocławia przez Policję ( art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 13:35 – 15:00 dnia 09.02.2021 przekroczenie czasu jazdy ciągłej ze względu na nieodśnieżone parkingi na drodze krajowej nr 6 w okolicy przejścia granicznego Kołbaskowo (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
O godzinie 00:45 przerwanie odpoczynku ze względu na przyjazd na parking w miejscowości Września (droga nr 15) pojazdu nienormatywnego o nr rej. PN 0001 (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 13:30 – 14:45 dnia 25.09.2021 wydłużenie czasu jazdy we względu na ruch wahadłowy pojazdów / objazd na odcinku drogi gminnej w Szerzynach (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 9:00 – 13:00 dnia 13.12.2021 przekroczenie czasu jazdy ze względu na protesty mieszkańców i blokadę drogi krajowej nr 16 w mieście Ostróda (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
O godzinie 03:15 dnia 28.11.2021 przerwanie odpoczynku na polecenie pracownika firmy Polmost i konieczność przestawienia pojazdu w inne miejsce (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy
W godzinach 02:15 – 04:10 dnia 5.09.2020 przekroczenie czasu jazdy z uwagi na wypadek drogowy w miejscowości Swarożyn (droga krajowa nr 22) i brak możliwości objazdu (art.12/561/2006/WE)
Podpis kierowcy