Nietypowa forma szkolenia dla najbardziej zapracowanych kierowców ciężarówek. Za darmo!

Nietypowa forma szkolenia logo

 Poznaj wypraktykowaną przez nas metodę szkolenia zapracowanych kierowców z czasów pracy, która na 100% sprawdzi się również w Twojej firmie transportowej. Metoda ta nie zabiera kierowcom dodatkowych godzin, które mogliby spędzić ze swoimi rodzinami, dlatego nie budzi ich sprzeciwu. Pozytywne nastawienie kierowców powoduje większą ich motywacje do nauki. To wszystko możesz dostać zupełnie za darmo. Gotowy?

 

Już dość nudnych posiadówek przed projektorem

Jak wygląda szkolenie kierowców w polskich firmach transportowych? Zacznijmy od tego że zdecydowana większość firm nie organizuje szkoleń w ogóle, bo po pierwsze nie odczuwa takiej potrzeby. Po drugie nie chce się wystawiać na koszty zorganizowania takiego szkolenia. A koszty z reguły są niemałe. Trzeba przecież zaprosić do firmy prelegenta / szkoleniowca, którego usługi są dość drogie. Trzeba zapłacić też kierowcom, bo szkolenie odbywa się w ich godzinach pracy. Pasuje również podać kawę, ciasto…

Firmy, które zdecydują się przeprowadzić szkolenie dla kierowców robią to w formie, jaką opisałam powyżej. Z czego kierowcy zobowiązani są do przesiedzenia kilku godzin przed projektorem, a efekt takiego szkolenia może być nieproporcjonalny do poniesionych przez pracodawcę nakładów finansowych.

 

Wykorzystaj to, co masz

Nikt nie zabroni Ci przeprowadzić takiego szkolenia samemu. Jeśli masz dostateczną wiedzę sam możesz zrobić to w formie jaką Ci za chwilę zaproponuje. Możesz też zakupić szkolenie Ekspert czasu pracy, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne materiały.

Co zatem możesz wykorzystać? Telefon, mesenger, e-mail, whats-up, i czas, w którym kierowcy są w pracy. Nie dodatkowe godziny, za które musiałbyś im zapłacić. Wykorzystaj ten czas, w którym przebywają w samochodzie.

 

Szkolenie z czasów pracy dla zapracowanych kierowców

Oto sposób, aby przestrzeganie czasu pracy stało się częścią codziennego życia w Twojej firmie. Ponieważ materiał, którego dotyczy szkolenie jest dość obszerny, dawkuj go po kęsie przez cały rok. Niewielka dawka wiedzy jest do przełknięcia dla każdego, nawet najbardziej leniwego kierowcy. 

Oto krótka instrukcja:

  1. Podziel materiał szkoleniowy na 12 części. Następnie do każdego miesiąca dopasuj odpowiedni temat. Dzięki temu powstaną tzw. miesiące tematyczne.
  2. W danym miesiącu, co kilka dni wysyłaj swoim kierowcom wiadomości (SMS/poprzez mesenger/ e-mail) dotyczące przepisów czasu pracy. Niech to będą niewielkie dawki wiedzy. Nie spamuj codziennie.
  3. Do niektórych wiadomości dołącz śmieszny filmik, quiz lub ankietę. W ten sposób upewnisz się, że kierowcy faktycznie odrabiają swoje zadanie „samochodowe”.
  4. W biurze, na korytarzach lub pomieszczeniach socjalnych dla kierowców zawieś plakaty, związane z miesiącem tematycznym. Te plakaty nie muszą być wykonane profesjonalnie. Mają tylko przypominać kierowcom o czytaniu Twoich wiadomości.
  5. Wymieniaj plakaty przynajmniej raz w miesiącu. Pamiętaj, aby nie zostawiać ich zbyt długo. Po pewnym czasie stają się już nie informacją a tapetą, wobec której ludzie będą przechodzić obojętnie i bez namysłu.
  6. Raz na jakiś czas poświęć choć parę minut, aby przedzwonić do wybranego kierowcy i przeanalizować jego wątpliwości związane z przepisami.
  7. Możesz organizować comiesięczne spotkania przy kawie i ciastku. W czasie luźnej rozmowy przeanalizujecie pytania, które kierowcy mają do danego tematu.

 

Propozycja miesięcy tematycznych

Jeśli nie masz pomysłu od czego zacząć, możesz skorzystać z naszego planu miesięcy tematycznych. Oczywiście możesz opracować swój własny system. Pamiętaj, iż bardziej chwytliwe nazwy, im śmieszniejszy obrazek na plakacie – tym większe zaangażowanie kierowców w naukę. 

  1. Styczeń z obsługą tachografu (budowa tachografu, prawidłowe rejestrowanie czynności, urlopówka)
  2. Luty z ręczną rejestracją aktywności (wpis manualny, OUT, dowożenie kierowcy do samochodu)
  3. Marzec dla załogi (zasady jazdy w załodze)
  4. Kwiecień na promie (odpoczynek na promie, załoga na promie),
  5. Maj – czas na prowadzenie pojazdu (dzienny, tygodniowy i dwutygodniowy)
  6. Czerwiec z odpoczynkami (przerwa w prowadzeniu, odpoczynek dzienny, odpoczynek tygodniowy),
  7. Lipiec – lek na zmęczenie u kierowców (zagrożenia wynikające ze zmęczenia),
  8. Sierpień dokumenty w pojeździe
  9. Wrzesień i definicje (definicje z rozporządzenia 561/2006 np. doba, tydzień, czas prowadzenia pojazdu)
  10. Październik dla ustawy o czasie pracy kierowców (maksymalny czas pracy, praca w porze nocnej, przerwa z ustawy)
  11. Listopad lista problemów z tachografem (awaria tachografu, awaria karty kierowcy, naruszenia)
  12. Grudzień magiczny artykuł 12 (wydruki i opisy)

 

Efekty szkolenia

Zastanawiasz się po co to wszystko? Po co tyle pracy przez cały rok? Realizując taki typ szkolenia łapiesz jednocześnie dwie sroki za ogon. Poprawiasz wiedzę swoich kierowców. Jeśli będą oni zaangażowani w ten projekt, z pewnością spadnie liczba popełnianych naruszeń czasów pracy. Mniejsza liczba naruszeń to mniejsze ryzyko mandatów. Jednocześnie taki system szkolenia pomoże Ci w zapewnieniu właściwej organizacji i dyscypliny pracy.  A właściwa organizacja i dyscyplina pracy jest to coś, co może Cię wyratować z poważnych opresji.

 


 

Sprawdź nasze szkolenie

 

Ekspert Czasu Pracy Kierowców